پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود
پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود

نام جدیددوره های تحصیلی/ ساماندهی تابلوی مدارس/ حذف موقت پایه هفتم (دوم راهنمایی

به گزارش اداره روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، محمدحسین روزیطلب در اجلاسیه روسای ادارات آموزش و پرورش سراسرفارس در محل مجموعه فرهنگی،رفاهی فرهنگیان شیرازاظهار داشت:سال تحصیلی آینده ،نظام تحصیلی به چهار دوره سه ساله تقسیم خواهد شد.
مدیر کل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت:از آغاز دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه، 12 پایه تحصیلی خواهیم داشت که 6 سال اول آن ابتدایی است.
وی ادامه داد: دوره ابتدایی دو دوره است که دوره اول شامل سه پایه اول، دوم و سوم با عنوان «سه ساله اول ابتدایی» و دوره دوم شامل سه پایه چهارم، پنجم و ششم با عنوان «سه ساله دوم ابتدایی» است.
روزیطلب اضافه کرد: 6 سال دوم نظام آموزشی، متوسطه است که 3 پایه اول آن یعنی پایه های هفتم، هشتم و نهم با نام «دوره اول متوسطه» و 3 پایه دیگر یعنی پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم نیز با عنوان «دوره دوم متوسطه» مشخص می شود.
ساماندهی تابلوی مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دراینده نزدیک دستورالعمل اصلاح تابلوهای مدارس و مشخصات دوره های مختلف تحصیلی به ادارات آموزش و پرورش سراسراستان ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: براساس مفاد این دستور العمل ، تابلوی دبستان ها پس از ذکر نام واحد آموزشی به دو دوره اول و دوم دبستان نامگذاری می شود و تابلوی دبیرستان های سراسر کشور نیز با ذکر عناوین دوره اول و دوم متوسطه مشخص خواهد شد.
روزیطلب ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش و تمام مدارس استان موظف هستند در اسرع وقت نسبت به اصلاح نام تابلوهای مدارس ، سربرگ ها و مهر واحدهای آموزشی اقدام کنند.
حذف موقت  پایه هفتم (دوم راهنمایی)
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به ادامه اجرای نظام جدید آموزشی که از سال گذشته آغاز شده گفت: از مهر امسال دانش‌آموز پایه دوم راهنمایی نداریم و مدارس راهنمایی در دو پایه اول متوسطه اول جدید و سوم راهنمایی فعالیت خواهند داشت.
روزیطلب اظهار کرد: برای استقرار نظام جدید آموزشی ،سال گذشته پایه اول راهنمایی به صورت موقت و یک ساله حذف شد تا ششم ابتدایی مستقر شود و دانش آموزان پایه پنجم بجای اول راهنمایی در پایه ششم ثبت نام کردند و امسال فارغ‌التحصیلان پایه ششم در دوره اول متوسطه اول یا همان اول راهنمایی سابق ادامه تحصیل خواهند داد.
مدبرکل آموزش و پرورش فارس بااشاره به اینکه بر همین اساس از مهر ماه در پایه دوم راهنمایی دانش‌آموزی نداریم  گفت:به تبع آن امسال  کتابی هم برای این دوره چاپ نخواهد شد.
روزیطلب با اشاره به اینکه امسال کتاب‌های جدید برای دوره اول متوسطه اول یا همان اول راهنمایی سابق تدوین و چاب می‌شودگفت:آموزش‌های صمن خدمت معلمان نیز در طول تابستان برای معلمان این پایه ها برگزار خواهد شد.
به گفته روزیطلب برای استقرار کامل نظام آموزشی جدید، هر ساله یک پایه در دوره راهنمایی و متوسطه حذف می‌شود تا بتدریج دو دوره متوسطه اول و دوم که هریک شامل سه پایه تحصیلی است، در نظام آموزشی مستقر شود.
روزیطلب با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که سال تحصیلی گذشته وارد پایه ششم ابتدایی شدند، پیش دانشگاهی نخواهند داشت  گفت:با شش ساله شدن دوره متوسطه ،دانش آموزان با مدرک دیپلم از آموزش و پرورش فارغ‌التحصیل خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد