سخنی با شما (پست ثابت)

سلام خدمت دوستان گرامی و تاریخ دوستان عزیز .

این وبلاگ جهت بالا بردن اطلاعات تاریخی مردم عزیز کشورمان ساخته شده است و نه چیز دیگر .

اگر سوال یا مشکلی در مورد استفاده از این وبلاگ داشتید می توانید با ایمیل های زیر تماس بگیرید تا ظرف 24 ساعت مشکل برطرف گردد .

اگر لینک دانلود کتاب های تاریخی خراب بود یا مشکل داشت در قسمت نظرات اعلام کنید تا هر چه سریعتر اصلاح گردد .

همواره می توانید انتقادات و پیشنهادات خود را از سه طریق فرم تماس با ما ، ایمیل های زیر و قسمت نظر دهی به گوش ما برسانید .

برای مطالعه کتاب هایی که از این وبلاگ دانلود می کنید بایستی نرم افزار Foxit Reader یا Adobe Reader بر روی کامپیوتر شما نصب باشد .

در نظر سنجی ها شرکت کنید تا ما بدانیم شما چه چیزی را بیشتر می پسندید .

لطفا در نظرات خود به هیچ شخص ، گروه ، دین و...   توهین نکنید . 

ایمیل1 : alirezabakhtiari1378@yahoo.com

ایمیل2 : alirezabakhtiari1378@gmail.com


دانلود کتاب پادشاه پارسی،داریوش یکم


این کتاب به شرح زندگانی داریوش یکم، ملقب به داریوش بزرگ و پادشاه ایران از دودمان هخامنشی و پسر ویشتاسپ، و معرفی شخصیت وی اختصاص دارد. گفتنی است داریوش بزرگ، یکی از بزرگ‌ترین فرمانروایانی است که از مشرق‌ زمین برخاسته‌ اند. وی سیاستمدار و سازمان‌ دهنده‌ای بزرگ بود، و در سلطنت او بود که میراث کوروش بزرگ یعنی امپراتوری هخامنشی استحکام یافت. جنگ‌های او به منظور مستحکم کردن مرزهای امپراتوری ایران بود. وی در بسط تجارت و ساختن ابنیه و راه‌ ها و پیوستن نواحی کشور به یک‌دیگر توجه مخصوص داشت. داریوش در بدست آوردن قلوب ملل تابع، کوشش داشت و به یهودیان رخصت ساختن معبد در اورشلیم را اعطا نمود. در مصر نامش در معابدی که در ممفیس بنا کرد آمده است، و به قول هرودوت، در روایات مصری یکی از بزرگ‌ترین نیکوکاران و قانون‌گذاران آن سرزمین شمرده شده است. روابطش با یونانیان نیز بر همین اساس بود. او بناهای تازه‌ ای در شوش، بابل، و همدان برافراشت، ولی شهرت هیچ‌یک به پای تخت‌جمشید نمی‌رسد که مقبرۀ داریوش در نقش رستم نزدیک آن و دارای کتیبه‌ ای از آن شاهنشاه است. مهم‌ترین مأخذ تاریخ سلطنت داریوش کتیبۀ بزرگ بیستون است که یکی از بزرگ‌ترین کتیبه‌های سراسر تاریخ است.شما می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب ستاره جاویدان (لطفعلی خان زند)

 با شنیدن نام لطفعلی خان زند به یاد میارویم رشادت های او را که در برابر آقا محمد خان قاجار . در این کتاب خواهم گفت از آنچه میدانم از لطفعلی خان و چه کرد و چه میراثی برای نسل های آینده به جا گذاشت . آری لطفعلی خان زند،شاهزاده ای زندی بود که شاید تراژدی غم انگیز پایان زندگانی اش هر انسان مهر ورز و هر ایرانی راستین را به گریستن وا میدارد.لطفعلی خان به دست سر دودمان ترک های قاجاری که سیاه ترین دوران را برای ایرانزمین فراهم می آوردند به گونه ای دلخراش و غیر انسانی شکنجه و کشته شد.و پیش از دستگیری اش تا جایی که توانست در برابر ترک های قاجار یک تنه ایستادگی کرد و هنگامی که اسبش را به زانو در آوردند،دستانش را جلو آورد و فریاد زد  : ببندید که دستان ایران بسته اید.شما می توانید این کتاب جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب صحنه های تکان دهنده در تاریخ اسلام

مؤلف کتاب صحنه های تکان دهنده در تاریخ اسلام که در میان نویسندگان اسلامی یکی از اساتید فن به شمار می‌رود، با مطالعات وسیع و مشاهدات عینی خود در قلمرو اسلامی و دیار غرب، کتاب‌ها و آثار ذی‌قیمتی به وجود آورده است...مطالعه‌ی این کتاب‌ها ما را از نو با تمدن درخشان و تعالیم حکیمانه و جهان‌پسند اسلام آشنا می‌سازد.اگر شما هم دوست دارید در مورد تاریخ اسلام بیشتر بدانید می توانید این کتاب را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.


ادامه نوشته

دانلود کتاب امیر کبیر،از کودکی تا شهادت

                                                                                                                                            

دانلود کتاب امیرکبیر،از کودکی تا شهادت                                                                               

میرزا محمد تقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظمهای ایران در دوره ناصرالدین‌شاه قاجار بود. صلاحات امیرکبیر اندکی پس از رسیدن وی به صدارت آغاز گشت و تا پایان صدارت کوتاه او ادامه یافت. مدت صدارت امیر کبیر ۳۹ ماه (سه سال و سه ماه) بود.

وی مؤسس دارُالفُنون بود که برای آموزش دانش و فناوری جدید به فرمان او در تهران تأسیس شد. همچنین انتشار روزنامه وقایع اتفاقیه از جمله اقدامات وی به‌شمار می‌آید.
امیرکبیر پس از این که با توطئه اطرافیان شاه از مقام خود برکنار و به کاشان تبعید شد، در حمام فین به دستور ناصرالدین‌شاه به قتل رسید.اگر شما هم دوست دارید با زندگی این بزرگمرد تاریخی بیشتر آشنا شوید می توانید این کتاب را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب ملکه ویکتوریا

 

دانلود کتاب ملکه ویکتوریا                                                                                       کتاب ملکه ویکتوریا درباره زندگی دوشیزه ای به نام ویکتوریا که دست تقدیر او را به فرمانروایی انگلستان رسانید و او به عنوان ملکه کشور انگلستان و کشورهای متحد آن انتخاب شد.او بیش از شصت و سه سال ملکه بود و در تمام تاریخ بریتانیا طولانی‌ترین دورهٔ سلطنت را داراست. دورهٔ حکومت او با گسترش عظیم امپراتوری بریتانیا همراه بود. دورهٔ ویکتوریایی در اوج انقلاب صنعتی بود؛ دوره‌ای از تغییرات عظیم اجتماعی، اقتصادی و فناوری در پادشاهی متحد. ویکتوریا در ضمن آخرین فرمانروا از سلسلهٔ خاندان هانوفر بود.شما می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب سقوط اصفهان

سقوط اصفهان به روایت کروسینسکی کتابی است که بر اساس گزارشهایی، از راهبان یسوعی‌ای که در هنگام سقوط صفویه به دست محمود افغان ساکن اصفهان بود، تهیه شده و در سال ۱۷۲۸ شش سال پس از سرنگونی صفویان منشر کرد. این کتاب که در نخستین دهه‌های عصر روشنگری منشر شد، تاثیر بسیاری در کسب آگاهی فیلسوفان سیاسی مانند منتسکیو، ولتر، ادوارد گیبون از تحولات ایران داشت و بسیار مورد توجه فیلسوفان سیاسی قرار گرفت. کتاب سقوط اصفهان یک رمان تاریخی می باشد که تاریخ را با تمام زیر و بم هایش بازسازی می کند. نویسنده این کتاب درباره اثر خود می نویسد : خواننده در ضمن مطالعه ی صفحات اول سعی می کند سرنخی بدست آورد،تا وقایع تاریخی و غیر تاریخی را از هم جدا کند.اما کم کم این وسواس را کنار می گذارد، و در امواج حوادث غرق می شود وبا آنها پیش می رود ، ودیگر با واقعی بودن یا تخیلی بودن رویداد ها کاری ندارد.شما می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب اسرار مرگ ناپلئون

اسرار مرگ ناپلئون                                                                                        ناپلئون بناپارت به عنوان نخستین امپراتور فرانسه در فاصله سال‌های ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۵ میلادی بر این کشور حکومت کرد و نقش بسزایی در تاریخ اروپا ایفا نمود.تاکتیک‌های او باعث پیروزی‌های بسیاری برای ارتش فرانسه در برابر ارتش‌هایی شد که حتی در بعضی موارد از لحاظ تعداد بر ارتش فرانسه برتری داشتند. به همین دلیل وی به عنوان یکی از فرماندهان نظامی تاریخ شناخته شده‌است. کتاب اسرار مرگ ناپلئون تحقیقی است مستند, همراه با تجسسی پلیسی درباره علت مرگ ناپلئون در سال 1821 میلادی که در جزیره سنت هلن روی داد .شما می توانید این کتاب جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.
ادامه نوشته

دانلود کتاب گندم های جیب استالین

در طول سالیان متمادی و به مدت هفتاد و اندی سال، طبل یهود گوش جهان را کر کرده. یهود امروزه بر طبل کهنه و پوست فرسوده ی اعجوبه ی تاریخی به نام هولوکاست می کوبد. روزی خواهد رسید که پوستینه ی این طبل نحس پاره شده و جهان به پوچ بودنآن به طور تام پی خواهد برد.امروزه دم سوزناکی که در شوم فلوت هولوکاست نواخته میشود جهان رااز بزرگترین جنایات در جهان بی خبر و نا آگاه ساخته است.جنایاتی به معنای واقعی جنایت! فاتحان جنگ چه در زمان جنگ و چه در قبل و چه حتی بعد از آن بهنام انسان دوستی و جنگ برای بشریت (اومانیسم) دست به خون ملت های گوناگونی آلوده اند.از سیاست های کثیف بریتانیا و امریکا حرفی به میان نخواهم آورد که این سیاست ها عملا ملت های زیادی را مستقیما قربانی خویشنمودند.نمونه های بارزی از هولوکاست ها بدست فاتحین جنگ بوقوع پیوست. در سکوت و خفای کامل.بی آنکه کسی درفش انسان دوستی را بر علیه شان بلند کند و به رسوا کردن این پست جماعت انسان نما تن در دهد. قتل عام در تاریکی و خفقان!از شما خواهیم پرسید؟ آیا حاضرید غذایملتی را در جیب خود انبار کنید؟هر انسانی که اندکی شرافت و انسانیترا درک کند حاضر نیست که غذا از دهان ملتی  بقاپد و برای تامین سلاح و جنگ افزارش آنها را به حراج بگذارد. اما آنهایی که خود را حافظ انسانیت میخواندندهر کدام مرتکب این جنایت خودخواهانه شده اند.شما می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.



ادامه نوشته

دانلود کتاب راز فرعون گمشده


 چه بسیار زمان و فکر و کار سخت در بنای جامعهٔ بشری با آن‌همه کلیسا و مسجد و فرودگاه و راه‌آهن و تأتر و کتابخانه و بندرگاه و کارخانه‌اش صرف شده است. این بناها چنان سخت و پایدار می‌نمایند که پنداری همیشه می‌مانند. ممکن نیست که حتی به خیال خود راه دهیم که روزی این بناهای برجسته در دل خاک مدفون گردد و بشر آینده بر خرابه‌های جهان ما جهانی دیگر سازد. چه بسا مردم جوانی که بیش از سه‌هزار سال پیش در مصر باستان کنار رود نیل می‌زیستند نیز چنین فکری داشتند! کتاب راز فرعون گمشده همانطور که از نامش پیداست داستانی است با موضوع مصر و فرعونیان نوشته ریموند هولدن نویسنده ی معروف آمریکایی است.شما می توانید این کتاب جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com  دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب سفر قندهار

 نگارنده در سفرنامة تحقیقاتی ـ زیارتی خود به قندهار، تلاش کرده است تا داستان «خرقة شریف» را مورد بازنویسی قرار دهد. خرقه شریف، لباسی است که پیامبر به «اویس» داده بود. گویند این جامه تا زمان «امیر تیمور» در عراق بود، وی پس از حملة خود، آن را به سمرقند برده و در «ده بید»، برای نگهداری آن جایی را تعیین و ساداتی را متولی آن نمود. بعدها، خرقه به بخارا آورده شده و در نهایت به «جوزجان» می رسد. در مصاف «احمدشاه ابدالی» با «شاه مراد بیگ»، امیر بخارا، وی آن را تقدیم احمدشاه کرد. بی شماری زوّار خرقه تا حدّی بوده است که جابه جایی آن به قندهار ماه ها به طول می انجامد. عاقبت در قندهار به امر احمدشاه بر روی آن گنبدی ساخته شده که به «خرقة شریف» معروف می باشد.شما می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب تاریخ مختصر ترک

ین کتاب که اصل آن به زبان ترکی است، به بررسی ریشه و پیشینه ترک ها در تاریخ می پردازد. درباره ترکان باستان، آگاهی هایی در منابع قدیم چین و بیزانس وجود دارد. منابع اسلامی نیز، شامل آگاهی هایی گسترده درباره ترکان، به ویژه پس از مسلمان شدن آنها است.  تاب حاضر، شامل اطلاعات مختصر و مفیدی درباره تاریخ و فرهنگ ترک است. این کتاب، به ترتیب تاریخی، به قبایل گوناگون ترک می پردازد و  اطلاعاتی منسجم و فشرده، درباره زبان، ادبیات و فرهنگ و تاریخ آنان، تا سده ۱۶ میلادی را عرضه می کند. در ادامه، مهاجرت قبایل مختلف ترک به مناطق گوناگون، و حکومت هایی که آنها پدیده آوردند، مورد بررسی قرار می گیرد.شما می توانید این کتاب بسیار جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب ایران در دوران مصدق

محمد مصدق سیاست‌مدار، دولت‌مرد، نمایندهٔ چند دوره مجلس شورای ملی، و نخست‌وزیر ایران در سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ بود. وی به عنوان رهبر ملی شدن صنعت نفت ایران شناخته می‌شود چرا که تا پیش از آن، نفت ایران زیر سلطهٔ دولت بریتانیا و به واسطهٔ «شرکت نفت ایران و انگلیس» (که بعدها به «بریتیش پترولیوم» یا به اختصار «Bp» تغییر نام داد) اداره می‌شد. مصدق پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، در دادگاه نظامی محاکمه شد و علی‌رغم دفاعیهٔ مستندی که از کارها و دیدگاه‌های خود ارائه کرد، به سه سال زندان محکوم شد. پس از تحمل سه سال زندان، به دستور محمد رضا پهلوی، دکتر مصدق به ملک پدری خود در احمد آباد تبعید شد و تا پایان زندگی زیر نظارت شدید دولت، در انزوا و تنهایی زندگی کرد؛ تا اینکه سرانجام در ۱۴ اسفند ماه ۱۳۴۵ بر اثر بیماری سرطان، در سن ۸۴ سالگی چشم از جهان فروبست.

شما می توانید این کتاب جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب تاریخ سری مغولان


“تاریخ سرى مغولان”، اثر یوان چایوپى شه، ترجمه شیرین بیانى، از زبان فرانسه به فارسى است که پیرامون مغول نوشته شده است. کتاب حاضر، از جهت این که اوّلین منبع دست اوّل و اساسى در مطالعات مغول‏شناسى مى‏باشد، از اهمیّت ویژه‏اى برخوردار است؛ و مى‏تواند گوشه ‏هاى بسیارى از چگونگى تکوین و تشکیل حکومت مغول و زندگى تموچین، چنگیز را روشن سازد؛ و به همین دلیل است که بعدها خود منبعى دست اوّل براى تاریخ‏ نویسان معتبر این عهد، چون عطا ملک جوینى، براى تدوین «تاریخ جهانگشاى» و رشیدالدّین فضل‏اللّه، براى تدوین «جامع ‏التّواریخ» گردید.شما می توانید این کتاب جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب نادر شاه

 کتاب حاضر درباره سرگذشت و اقدامات نادرشاه افشار است. این کتاب که در سال‌های دور به همت کسروی منتشر شده مشتمل بر سه بخش است. در بخش اول متن کوتاه و روان شده کتاب ‘دره نادری’ اثر محمد مهدی بن محمد نصیر استرآبادی’ به چاپ رسیده است. در بخش دوم متن کوتاه و روان شده ‘سفرنامه شیخ محمد علی حزین لاهیجی’ به قلم مرحوم محمدی ملایری فراهم آمده است. گفتنی است حزین لاهیجی همزمان با سقوط اصفهان در اصفهان بوده و همزمان با حمله نادرشاه به دهلی در آن شهر سکنی داشته است. مسافرت‌های او همزمان با سقوط صفویان, هجوم افغان‌ها به ایران, عثمانی‌ها به مغرب ایران, روس‌ها به شمال و سربرآوردن نادرشاه صورت گرفته و ارزش تاریخی زیادی دارد. بخش سوم حاوی متن سخنرانی دکتر لارنس لاکهارت با عنوان ‘نادرشاه, ناپلئون شرق’ است که در نوروز سال ۱۳۱۷ در انجمن پادشاهی آسیای مرکزی لندن ایراد شده و در آن از نادر به عنوان نابغه‌ای نظامی که کارهای بزرگ انجام داده نام برده است. کتاب همچنین با مقدمه‌ای به قلم احمد کسروی همراه است که در آن از توانایی‌های نظامی و عملکرد هوشمندانه و متناسب با شرایط زمانی نادر تمجید شده و انتقادهایی که بر عملکرد نادرشاه مطرح شده را وارد ندانسته است و آن‌ها را با توجه به شرایط تاریخی آن عصر, اجتناب ناپذیر دانسته است.شما می توانید این کتاب جذاب و بسیار خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.



ادامه نوشته

دانلود کتاب ستار خان و جنبش آذربایجان


ستارخان از سرداران جنبش مشروطه خواهی ایران، ملقب به سردار ملی است. وی با ایستادگی در برابر نیروهای دولتی ضد مشروطه در تبریز جانفشانی‌های بسیاری کرد. ستارقره داغی سومین پسر حاج حسن قره داغی در ۲۸ مهر ۱۲۴۵ خورشیدی دیده به جهان گشود. او از اهالی روستای بی شک ارسباران (قره‌داغ) آذربایجان بود که در مقابل قشون عظیم محمدعلی شاه پس از به توپ بستن مجلس شورای ملی و تعطیلی آن که برای طرد و دستگیر کردن مشروطه خواهان تبریز به آذربایجان گسیل شده بود ایستادگی کرد و بنای مقاومت گذارد. وی مردم را بر ضد اردوی دولتی فرا خواند و خود رهبری آن را بر عهده گرفت و به همراه سایر مجاهدین و باقرخان سالار ملی مدت یک سال در برابر قوای دولتی ایستادگی کرد و نگذاشت شهر تبریز به دست طرفداران محمد علی شاه بیفتد. اختلاف او با شاهان قاجار و اعتراض به ظلم و ستم آنان، به زمان کودکی‌اش بر می‌گشت.شما می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت :   tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.


ادامه نوشته

دانلود کتاب زندگی نامه کوروش بزرگ


کوروش، ملقب به کوروش بزرگ یا کوروش کبیر (به پارسی باستان: ‎KU‎‎U‎‎RU‎‎U‎‎SHA‎) همچنین معروف به کوروش دوم، نخستین پادشاه و بنیان‌گذار شاهنشاهی هخامنشی بود. کوروش به مدت سی سال، از سال ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر ایران سلطنت کرد. دربارهٔ کوروش تمام مورخین توافق دارند که شاهی بود با عزم، عاقل و مهربان که در موارد مشکل به عقل بیش از قوه متوسل می‌شد و برخلاف پادشاهان آشور و بابل، با مردم مغلوب رئوف و مهربان بود. جنگ و بوی خون او را برخلاف فاتحان دیگر مغرور نکرد و رفتار او با پادشاهان مغلوب لیدیه و بابل سیاست تسامح او را بخوبی نشان می‌دهد. با پادشاهان مغلوب به اندازه‌ای مهربانی می‌کرد که آنها دوست کوروش شده و در مواقع مشکل به او یاری می‌نمودند. با مذهب و معتقدات مردم کاری نداشت بلکه برای جذب قلوب ملل آداب مذهبی آنها را محترم می‌داشت.شما می توانید این کتاب جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب بستنی های باستانی ایران


 پیشنهاد میکنیم خواندن این کتاب که بخشی از تاریخ باستان ایران را روایت می کند از دست ندهید.  روایتی آمیخته به طنز که در روزگار تلاش برای پاک کردن هویت ایرانی٬ ما را بیشتر با ریشه هایمان آشنا می کند.  تا یادمان باشد و به بچه هایمان بگوییم که ایران زمین بیشتر از عمر صفویه قدمت دارد.

اگر شما هم علاقه مند شدید تا در مورد این خوردنی وسوسه انگیز اطلاعاتی کسب کنید و تاریخچه کامل آن را بدانید ، می توانید این کتاب را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود کنید .

ادامه نوشته

دانلود کتاب نبرد برلین


کتابی پیرامون آخرین نبرد تاریخی جنگ جهانی دوم به نام “نبرد برلین” به لاتین Battle of Berlin. نبرد برلین از مهمترین نبردهای جنگ جهانی دوم است که با مقاومت سرسختانه آلمانی ها در برابر مهاجمان روس و شکست و تسلیم بی قیط و شرط آلمان نازی به اتمام رسید. در این کتاب لحظه به لحظه این نبر به تصویر کشیده شده است.شما می توانید این کتاب جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب ایران پیش از آریایی ها


 ایران در دوره پیش از تاریخ خود به سه دوره تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از: پارینه‌سنگی (عصر حجر قدیم)  ، فرا پارینه سنگی و نوسنگی (عصر حجر جدید). در ایران تپه‌های باستانی بسیاری از دوره نوسنگی باقی مانده‌ است.بر خلاف آنچه که اغلب فکر می کنند آریایی ها اولین قومی نبودند که به ایران پای نهادند هر جا که سخن از ایران می شود همه ابتدا به یاد مادها و هخامنشیان می افتند که ریشه آریایی(تقریبا) داشتند و کمتر راجع به اقوامی که قبل از ایشان در ایران ساکن بودند سخن به میان می آید. خیلی بیشتر از آنی که مادها و هخامنشیان در ایران زندگی کنند در غرب ایران یعنی در نواحی زاگرس کنونی اقوامی به نام گوتی ها و لولویی ها و کاسی ها زندگی می کردند.در کتاب حاضر مکان ها ، اقوام ها و نژاد های پیش از آریایی ها بررسی شده است.شما می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب تحلیلی بر پیشگویی های نوسترا داموس


 نوسْتِرآداموس عطار و پیشگوی اهل فرانسه بود. بسیاری از حوادث و جنگهای آینده، پس از اتفاق افتادن، پیشگوییشان به وی منسوب شده‌است. تا این لحظه، حادثه‌ای قبل از وقوع با استناد به آثار وی پیش بینی نشده‌است. نوستراداموس نه تنها یک پیشگو بود بلکه یک شفادهنده ماهر نیز بود. گفته می‌شود که وی حداقل دو کتاب در زمینه علوم طبی نوشته‌است. گفته می‌شود که نوستراداموس پیشگویی ‌هایش را بر پایه طالع بینی مستدل -ارزیابی نجومی «چگونگی» اتفاقات احتمالی آینده- انجام داده اما بشدت مورد انتقاد طالع بینان حرفه‌ای زمانش از جمله لارنتس ویدل بوده‌است. که این انتقادات در رابطه با بی صلاحیتی ونادرستی استفاده از این فرض که « طالع بینی مقایسه‌ای » (مقایسه وضعیت آینده سیارات با وضعیت آن‌ها در زمان رخدادهای گذشته) می‌تواند برای پیشگویی حوادث واقعی آینده بکار روند بوده‌است.  بسیاری از پیشگویی‌ها شامل شخصیت‌های باستان مانند سولا، ماریوس، نرون و براخی دیگر و توضیحات او در مورد نبرد در ابرهاً و بارش قورباغه از آسمان به همین صورت هستند. خود طالع بینی تنها دو بار در مقدمه نوستراداموس ذکر شده و ۴۱ بار در قرن‌هاً آمده‌است. پیشگویی‌های نوستراداموس در قرن بیست و بیست و یک به صورت یک فرهنگ غالب درآمدند. نوستراداموس و پیشگویی‌هایش موضوع هزاران کتاب (داستانی و غیر داستانی) شدند، زندگی نوستراداموس در چندین فیلم و برنامه‌ِ ضبطی نمایش داده شد و نوشته‌های وی به موضوع مورد علاقه مطبوعات تبدیل شدند.اگر شما هم علاقه مند به خواندن این کتاب شدید می توانید در ادامه مطلب آن را از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب سلاح ها و جنگ افزار های دوران قدیم


گرزها ، گرزهای زره‌شکن و چکش‌ها را باید قدیمی‌ترین سلاح به حساب آورد انسان می‌توانست آنها را در دستان خود بگیرد و از طرف دیگر نمی‌شکستند و اجزایی نداشتند تا از کار بیفتد . چماق یا گرز از قدیمی‌ترین نوع سلاح‌ها است . چماق‌های اولیه در واقع قلنبه‌هایی از سنگ بود که از زمین برمی‌داشتند و انسان ماقبل تاریخ از آن به عنوان ابزار و سلاح استفاده می‌کرد از گرز برای خرد کردن دانه‌های خوراکی و نیز برای شکار حیوانات و جنگ با دشمن هم بهره می‌بردند . اگر شما هم دوست دارید در مورد سلاح ها و جنگ افزار های دوران قدیم اطلاعاتی به دست آورید ، این کتاب را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید .

ادامه نوشته

دانلود کتاب جنگ شاه اسماعیل صفوی با ازبکان


این کتاب به برسی جنگ ایرانیان و ازبکان در زمان شاه اسماعیل صفوی می پردازد . ودلایل برتری ایرانیان بر ازبکان را نیز بیان می کند . شما می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت :     tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید .

ادامه نوشته

دانلود کتاب تاریخ زبان ترکی در آذربایجان


زبان ترکی آذربایجانی زبانی از خانواده زبان‌های ترکی است که توسط مردمان آذری در جنوب غربی آسیا عمدتاً در آذربایجان و سایر مناطق آذربایجانی‌نشین ایران و جمهوری آذربایجان تکلم می شود. این زبان در جمهوری آذربایجان زبان رسمی ست. این زبان بخشی از شاخه زبان‌های اغوز زبانهای ترکی است و به ترکی، قشقایی و ترکمنی بسیار نزدیک است.کتاب حاضر به بررسی تاریخ تحولات این زبان در آذربایجان با توجه به مدارک و منابع تاریخی می پردازد . شما می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت :tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید .

ادامه نوشته

دانلود کتاب فراز و فرود ایران


دوران سلوکی دوران اشکانی، نبردهای بزرگ ایران و رم. رنسانس فرهنگی و دینی در دوران بلاش اشکانی و آنگاه دوران ساسانیان. نخست داستان اردشیر بابکان را میخوانیم و سپس ماجرای پادشاهان جهانگشا و بزرگ تاریخ ایران،… ساسانیان پس از ۴۳۰ سال جهانداری، سرنگون میشوند تا اعراب بر ایران چیره شوند. بهرام روشن ضمیر، اکنون ویرایش نوین و دگرگون شده ای از آنرا به جامعه فرهیختگان ایران پیشکش میکند.شما می توانید این کتاب جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید .

ادامه نوشته

دانلود کتاب آتلانتیس تمدن گمشده


دراین کتاب به برسی وجود قاره آتلانتیس پرداخته می شود و فرضیه های احتمالی در مورد ناپدید شدن این قاره در هزاران سال پیش برسی می شود . اگر شما هم می خواهید در مورد این قاره ناشناخته و مرموز اطلاعاتی کسب کنید . حتما این کتاب را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید .

ادامه نوشته

دانلود کتاب تاریخ حکومت کمبوجیه


کتاب پیشه رو  فراز و نشیب های دوران سلطنت کمبوجیه (پسر کوروش بزرگ)  را بررسی کرده و به اتفاقات مهم آن دوران می پردازد . همچنین در این کتاب نحوه لشکرکشی کمبوجیه به مصر و عبور او از صحرای سینا نیز بیان شده است .
اگر شما هم به تاریخ ایران زمین علاقه دارید می توانید این کتاب جالب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت :
tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید.
ادامه نوشته

دانلود کتاب کتیبه بیستون


 

کتاب پیشه رو در مورد کاخ زیبای بیستون توضیحاتی را در اختیار شما می گذارد و نحوه ساخت آن در دوران هخامنشیان را برسی می کند . همچنین شما با خواندن این کتاب می توانید در مورد تاریخچه کاخ بیستون اطلاعات فراوانی به دست آورید.
شما می توانید این کتاب جذاب و خواندنی را در ادامه مطلب از سایت : abt2.blogfa.com  دانلود نمایید.
ادامه نوشته

دانلود کتاب مروری بر عملکرد مظفرالدّین شاه قاجار


مظفرالدین شاه که در ردیف پادشاهان بسیار ضعیف و بی حال ایرانی به شمار می رود در سنی به پادشاهی رسید که حالت مزاجی او مساعد با احراز چنین مقامی نبود به همین دلیل با عملکرد های اشتباه و تصمیمات نادرست ایران را از پیشرفت باز داشت این کتاب به برسی شخصیت وی و  آشکار سازی تصمیمات اشتباه او می پردازد . برای دانلود این کتاب جالب و خواندنی از سایت : tarikhiran.blogfa.com به ادامه مطلب بروید.

ادامه نوشته

دانلود کتاب پیشینه پرچم هزاران ساله ایران زمین

این کتاب همانطور که از نامش پیداست به برسی پیشنه تاریخی پرچم ایران زمین می پردازد و در مورد تغیرات آن در طول تاریخ و قرن ها بحث می کند . اگر شما هم می خواهید با سر آغاز پرچم کشور عزیزمان ایران آشنا شوید و بدانید که از اپتدا تا کنون چه تغیراتی در آن اعمال شده است پس حتما این کتاب جالب ، خواندنی و مفصل را در ادامه مطلب از سایت : tarikhiran.blogfa.com دانلود نمایید .

ادامه نوشته