پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود
پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود

تبریک عید باستانی نوروز

سلام   

آغاز سال 7033 میترایی آریایی، 3749 زردشتی  و 1391 خورشیدی پیشاپیش  بر تمامی دوستان فرهنگیان و فرهیختگان علم و دانش مبارک باد 

اختتامیه جشنواره فیلم رشد با حضور مهمانان ویژه در ممسنی

 باسمه تعالی

چهل و یکمین جشنواره بین المللی واختتامیه سومین جشنواره فیلم رشددراستان فارس به میزبانی  شهرستان ممسنی  در روز پنج شنبه هیجدهم اسفند ماه ۹۰ در محل سالن شرکت نفت با حضور جمعی مسئولین محلی روئسای ادارات ،مدیران مدارس  و میهمانان ویژه  استانی و وزارتی برگزار گردید.

این مراسم ابتدا با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز وسپس با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران روح و طراوت سالن چند برابر شد.هنر نمایی دانش آموزان دوقلوی دختران گلستان خوان نشان از ذوق و شعور و استعداد نهفته ای در پرورش جوانان این خطه از دیار سرزمین مان ممسنی دارد.که اگر به روح هنر و هنرنمایی توجه شود ومراکزی برای پرورش این جوانان در نظر گرفته شود ، و به مربیان آنها توجه شود ، منجر به ظهور استعداد هنری خواهد شد که با عث جلب توجه هنرمندان برای هنر نمایی و معرفی شهرستان خواهد شد.جوانان ممسنی نشان داده اندکه با کمترین امکانات لایق هنرنمایی در سطوح بالا ی هنری هستند. هنرنمایی دانش آموز دیگری به زیان انگلیسی و تسلط و توجه به تلفیق و تعمیق یادگیری با استفاده از فناوری اطلاعات باز هم قابل تا مل بود که تشویق نماشاگران و میهمانان را به همراه داشت.در ادامه این مراسم .مدیریت آموزش و پرورش ممسنی ودبیر جشنواره جناب آقای حیاتی با هنرمندی نشان داد که واقعا دوستدار هنر است . چهره خندان این مرد هنر دوست به حق قابل تقدیرو تشکر بود .گرچه اجرای این مراسم در طول یک هفته با حضور و کارکرد گروهی از مجریان در دومرکز همزمان اجرا می شد . اما استقبال جوانان به شرکت در سانس های این جشنواره و نطرخواهی از مراجعان نشان می داد که اگر این برنامه در طول سال چندین بار هم اجرا شود باز هم مورد استقبال قرار خواهد می گیرد. نبود امکانات تفریحی متنوع ،نداشتن سالن های اختصاصی مجهز به آموزش هنر ودعوت مدیریت آموزش و پرورش از مسولین گویای دومسئله بود.یکی اینکه مسولین از جمله فرماندار محترم و- نماینده محترم شهرستان- و همچنین امام جمعه شهرستان که هیج کدام در این مراسم حاضر نشدند . باید بدانند که به فکر تهیه امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری برای جوانان هنر نمای این شهرستان باشند . دوم اینکه بدانند که با همین امکانات کم جوانان ما توانایی هنر نمایی در سطوح بالاتری را دارند.اگر روح هنر و پهلوانی در یک ملت دمیده شود آن ملت زنده می شود . گذشت و فدا کاری می آموزد . وبه جای ولو شدن در خیابانها وتلف کردن اوقات و عمر خودو تفکر به افکار قبیله ای به یادگیری فنون هنری پرداخته و شعور و شخصیتش همزمان شکل می گیرد. کار خوب و قابل تا ملی که دبیرجشنواره جناب آقای حیاتی به آن توجه داشتند یادی از خیرین شهرستان بودکه گرچه بسیاری از آنان اکنون در میان جمع نبودند اما یاد و خاطره و فداکاری و بذل و بخشش آنان و تقدیم لوح تقدیرو هدایایی به آنان قابل تقدیر بود. تا جایی که یکی از این خیرین از این اقدام آقای حیاتی که بعد از سالها از آنان یاد کرده بود خوشحال شد وبا گرفتن میکرفون شروع به تشکر کرده وبه ایشان هدیه ای عطا کرد.گروه سرود مدرسه نفیسه خومه زار واقعا زیبا سرودند.در پایان جناب آقای توسلی  ازاینکه تاخیری که در آمدنش پیش آمده بود عذر خواهی کرده و هدایایی را که از قیل تدارک شده بود به خیرین و ....تقدیم کردند .به امید آن روز که ما در عرصه هنر سرمایه گذاری بیشتری کنیم .

(رضا محمودی)

ادامه مطلب ...

ارزشیابی تکوینی چیست؟

آنچه معلمان، دانشآموزان و اولیا باید بدانند
ارزشیابی تکوینی چیست؟
 هدف از کاربرد این نوع ارزشیابی، آگاهی یافتن از میزان و نحوه یادگیری دانشآموزان برای تعیین نقاط قوت و ضعف یادگیری و نیز تشخیص مشکلات روش آموزشی معلم در رابطه با هدفهای آموزشی است. @@

گروه گزارش – هر کشوری برای پاسخگویی به نیازهای خود بایستی از نیروی انسانی کارآمد و اثربخش استفاده نماید، برای آمادهساختن افراد جامعه و تجهیز آنها به دانش، مهارت و نگرش مناسب و مورد نیاز راهی جز آموزش و تربیت افراد وجود ندارد. چه آموزش رسمی یا غیررسمی، مکتوب یا شفاهی و ... به هر حال هر کشوری ناگزیر از داشتن یک نظام آموزشی پویا و فعال میباشد.

ادامه مطلب ...