پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود
پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود

برگزاری دومین جلسه شورای شبانه روزی

با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید دومین جلسه شورای شبانه روزی  در تاریخ 28/9/91بعد از نماز مغرب و عشا در محل نمازخانه هنرستان شهید بهشتی با حضور مدیر آموزش و پرورش تشکیل گردید

مشروح گزارش و تصمیم گیرهای این جلسه به اطلاع مدارس تابعه خواهد رسید ./

بازدید کارشناس آموزش راهنمایی

بازدید معاون آموزشی و کارشناس مسئول آموزش راهنمایی به همراه گروههای آموزشی  از مجتمع آموزشی پروشی شهید بهشتی در تاریخ 28/08/91  

'گزارش شورای شبانه روزی و تقویم اجرایی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

مدارسی که فرمهای سازمان عملی را ارسال نموده اند

1- شبانه روزی فردوسی  (مشکل کوچکی داشت که قرار شده اصلاح نمایند) 

2- نیکان دانش 

3- گلهای امید 

4- سپیده کاشانی 

روز 28/08/91 مدارس 

پروین اعتصامی  ، ایثار ،شبانه روزی سمیه

توصیه های مهم به مدیران

دفتر آموزش متوسطه راهنمایی  وزارت آموزش و پرورش  

بر اساس موارد و مشکلات پیش آمده خلال بررسی ها ، بازدیدهای کارشناسی و همچنین گزارشات بازرسی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ، دفتر آموزش راهنمایی انتظار دارد توصیه ها و موارد زیر به دقت مورد توجه قرار گیرد. عدم عنایت به این 20 نکته ،مدرسه و محیط آموزشی شما را درگیر مسایل و مشکلات جدی خواهد نمود.

1- پرهیز از انجام فعالیت های تابستانی بدون کسب مجوز های لازم از اداره
2- مطلع ساختن اولیا ء از عناوین فعالیت های فوق برنامه
3- خودداری از به کارگیری نیروی انسانی بدون اخذ مجوز و گزینش و هم چنین خارج از ضوابط مربوطه
4- اجتناب از دریافت وجوه به صورت نقدی و خارج از ضوابط ابلاغ شده با عناوین مختلف از قبیل پول پوشه ،بیمه ، کتاب کمکی و ... از دانش اموز
5- ثبت نمودن رویدادهای مالی در دفتر مدارس با خودکار ( از ثبت با مداد جداً خودداری شود)
6- مسدود کردن دفاتر مالی سال گذشته و مشخص کردن تراز مالی
7- مراقبت از مخدوش نبودن ضمائم اسناد، بدون تاریخ نبودن یا امضاء نشده ماندن فاکتورهای سنوات قبل
8- نظارت مستمر و دقیق بر سرویس مدارس و ناقص نبودن پرونده رانندگان سرویس ها
9- دست نویس نبودن دفاتر امتحانات و درج امضاء دبیر مربوطه
10- کنترل ونظارت دقیق بر نمرات مستمر و پایانی
11- نظارت بر بهداشت مدرسه
12- اطمینان از نبود اجناس ممنوعه و یا تاریخ گذشته در بوفه مدارس
13- عدم به کارگیری نیرو های آزاد و فاقد کارت بهداشت
14- تشکیل ندادن کلاس های ضمن خدمت مستقل در مدرسه و دعوت نکردن از کادر اداره در ساعات اداری (جهت حضور به عنوان مدرس )
15- امضاء شدن دفتر اموال و تأیید جمعدار اداره
16- کامل بودن پرونده پرسنلی همکاران و موجود بودن ابلاغ پرسنلی ایشان در مدرسه
17- توجیه و اطلاع رسانی به والدین در خصوص برنامه و فعالیت های اساسی مدرسه در ابتدای سال
18- ارایه بیلان کاری در خصوص هزینه ها و عملکرد مدرسه حداقل هر سه ماه یکبار به اولیاء و شورای مدرسه
19- مراقبت از تطابق میزان شهریه دریافتی با ضوابط و مقررات آموزش و پرورش ادارات مناطق
20- حضور مستمر و مؤثر در مدرسه به خصوص در روزهای بازدید همکاران و ساماندهی حضور در جلسات خارج از مدرسه ( حضور در بسیاری از این جلسات که از طرف افراد یا ادارات گوناگون برگزار می گردد قابل اولویت بندی است)

عناوین برنامه عملیاتی مدرسه راهنمایی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

اعلام اولویت های برنامه سالانه

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

نرم افزار تحلیل آزمون

جهت دریافت نرم افزار کلیک کنید . قابل استفاده برای تمامی دوره های تحصیلی - دبیران - و مدیران  

دبیران عزیز شما براحتی میتوانید از این نرم افزار استفاده کنید  برای آزمون بیست سوالی  اگر در sheet اولی(ورود اطلاعات) اطلاعات خواسته شده را ثبت کنید نرم افزار به طور خود کار انچه که مورد نیاز یک دبیر است از جمله  میانگین درصد پاسخ دانش اموزان به مبحث مورد تدریس شما  سوالات کم پاسخ - .... امار توصیف  رتبه بندی ضعیف - متوسط - خوب - عالی و غیره را به طور خود کار محاسبه میکند به تذکرات داده شده در نرم افزار توجه کنید

خدایا ببخش مرا ...

- از اینکه تظاهر به دانستن مطلبی کردم که
اصلا آنرا نمی دانستم .
- از اینکه عفت زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم.
- از اینکه منتظر بودم تا دیگران به من سلام کنند.
- از اینکه امامم را نشناختم و محبت او را در دل به وجود نیاوردم .
- از اینکه به ابدی بودن دنیا و تجملاتش فکر کردم .
- از اینکه با تکبر و بدون سلام از پهلوی دوستم رد شدم با اینکه متوجهش شده بودم .
- از اینکه شنیدن حق برایم مشکل بود .
- از اینکه منتظر تعریف و تمجید دیگران بودم .
- از اینکه نشان دادم کاره ای نیستم .
- از اینکه به سر قراری که باید حاظر می شدم حضور پیدا نکردم.
- از اینکه بر کوچکتران بزرگی کردم.
- از اینکه در کاری که به من مربوط نبود دخالت کردم.
- از اینکه صدایم زدند اما خود را به نشنیدن زدم .

برنامه سالانه

برنامه سالانه  شامل فعالیت هایی است که مدیر برای تغییر یک و یا چند شاخص پرورشی ، آموزشی و یا عمرانی با توجه به امکانات مدرسه ، پیش بینی و با تصویب شورای مدرسه اجرا می کند

 
 برای مدرسه خود برنامه سالانه داشته باشید

یکی از سامانه های اصلی مدیریت، برنامه ریزی است. برنامه ریزی مهارت منطقی فکر کردن و توانایی به کار بردن تفکر منطقی، برای تحقق اهداف مورد نظر است به عبارتی دیگر مدیریت یعنی برنامه ریزی و تصمیم گیری براساس برنامه ریزی.برنامه ریزی یک دانش و مهارت است که هر مدیری برای موفقیت خود باید مهارت آموزش و استفاده از آن را داشته باشد. برنامه ریزی فراگردی است مداوم، حساب شده و منطقی، جهت دار و دورنگر، به منظور هدایت و ارشاد فعالیت های جمعی، برای رسیدن به اهداف مطلوب.

اصول برنامه ریزی شامل اصل جامعیت، مشارکت، تعهد، اصل واقع بینی، مداومت ارزشیابی و توجه به تغییرات کیفی، همبستگی، انعطاف پذیری و ارکان اصلی آن شامل زمان، فعالیت یا ساز و کار و محتواست.

انواع برنامه ریزی:

 برنامه ریزی از نظر زمان: برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت
 برنامه ریزی از نظر حوزه و دامنه عمل: برنامه ریزی کلان، ملی و خرد
 برنامه ریزی از نظر عمل: برنامه ریزی متمرکز، ارشادی و موردی
عوامل مؤثر در برنامه ریزی آموزشگاه:

الف محیط بیرون سیستم: شامل فقر اقتصادی، بی سوادی اولیا، اعتیاد، مهاجرت بی رویه، بیکاری، مشکلات روانی و اجتماعی اولیا، محیط اقلیمی و شرایط زیست محیطی

ب محیط درون سیستم: شامل مدیریت، ساختار سازمانی، قوانین، نظام آموزشی، کتاب های درسی، معلمان و کارکنان، دانش آموزان، شیوه های آموزش و یاددهی، منابع مالی و تجهیزات

چگونه شروع کنیم؟

نقطه شروع جایی است که در حال حاضر در آن ایستاده اید. بهتر است بررسی کنید کجا هستید و به کجا می روید. وضع فعلی خود و مدرسه ای که در آن کار می کنید چگونه است؟ آیا مایل به تغییر در کارتان هستید؟ آیا به برنامه ریزی به عنوان گام اصلی تغییر، معتقدید؟ حالات روحی، روانی، اجتماعی و حرفه ای خود را بررسی کنید. برای بهتر شدن وضعیت کار باید با خود و همکاران خود راحت، صمیمی و صادق باشید، اشتباهات خود را بپذیرید و به آن اعتراف کنید. این گونه است که می توانید گام های رو به جلو بردارید.

حال که به تغییر علاقه مند شدید تنها با برنامه ریزی است که می توانید به کارتان تداوم ببخشید و کیفیت آن را بالا ببرید.

ابتدای سال تحصیلی بهترین زمانی است که درباره برنامه سال تحصیلی جاری مدرسه با معلمان، دانش آموزان و اولیا مشورت کنید. هرگز بدون نظر و همراهی آن ها اقدام به تدوین برنامه سالانه نکنید زیرا در صورت همراهی و پشتیبانی نکردن آن ها با شکست مواجه خواهید شد.

بنابراین نخستین جلسه شورای عمومی مدرسه را قبل از شروع سال تحصیلی یا هفته اول سال تحصیلی تشکیل دهید. کلیات آن را برای ارکان مدرسه شرح دهید، در خصوص آن بحث و گفت و گو کنید، نظر آن ها را جویا شوید و در فرآیند تدوین و اجرای برنامه مشارکت همه کارکنان مدرسه و دانش آموزان و اولیا را فراموش نکنید.

برای اجرای موفقیت آمیز برنامه سالانه مدرسه نکات ذیل را در نظر داشته باشید:

 متن برنامه تهیه شده را به عنوان پیش نویس برای بررسی و نظرخواهی به معلمان بدهید.
 در نخستین جلسه شورای مدرسه کلیات برنامه را برای حاضران کاملا توجیه و نکات مبهم آن را روشن کنید.
 دانش و آگاهی معلمان را نسبت به برنامه سالانه و تأثیر آن در روند رشد مدرسه زیاد کنید تا در نگرش آن ها تغییر ایجاد شود و با شما همراه و هم سو شوند.
 دیدگاه های مثبت و مؤثر معلمان را در برنامه اعمال کنید تا نسبت به آن احساس تعلق خاطر کنند.
 برنامه را به ترتیب اولویت بندی آن با زمان بندی مناسب به اجرا در آورید.
 محدوده زمانی، موقعیت مکانی و مسئول پی گیری فعالیت و حتی میزان بودجه اجرای برنامه را مشخص کنید.
 بر حسن اجرای برنامه نظارت داشته باشید و خودتان قائل به اجرای دقیق و منظم آن باشید و نقص ها را در فرآیند اجرای آن رفع کنید.
 در جلسه های مختلف نتایج عملکرد برنامه را به معلمان، دانش آموزان و اولیا گزارش کنید.

راههای موفقیت در مدیریت

به منظور مطالعه بخشی از این راهها مطلب را ازسایت دریافت و مطالعه کنید   

همین جا کلیک کنید

نمونه ای از یک رفتار اجتماعی سالم

تماشاگران کره ای پس از پایان بازی و در حالی که ورزشگاه را ترک می کنند، کیسه بدست اقدام به جمع آوری زباله های بجا مانده از خود می کنند......!!!

توجه کنید که کره در این بازی به تیم ملی ایران باخته است. این روش از سوی تیمی که بازی را باخته است، درس آموز نیست؟ یک تیمی ببازد و نه تنها زمین ورزشگاه، داور و اسمان و زمین را متهم برای باخت خودش نکرده، بلکه کیسه بدست سعی کند زباله های بجای مانده اش را هم جمع کند.

این عکس را ببینید تا متوجه شوید وقتی کره جنوبی یک کشور جهش یافته است و در سال گذشته حجم تجارت خارجی اش را ناباورانه از یک تریلیون دلار هم گذرانده است، اتفاقی نیست و همزمان فرهنگ این کشور آسیایی هم رشد کرده است. این رفتار را مقایسه کنید با خودمان.