پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود
پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود

محیط زیست

 منظور از محیط زیست چیست؟ «محیط زیست محیط از دوکلمه ترکیب یافته ، یکی "محیط" که واژه ای عربی است ، و دیگری "زیست" که واژه ای است فارسی.» "محیط" به معنای مکان اطراف پیرامون ما ودر واقع یعنی چیزی که اطراف مارا احاطه کرده شاید در ریاضیات این کلمه زمانی برای شما مفهومش آسان تر درذهن جای گیرد که شکلی رابه شما بدهند وازشما بخواهند تا محیطش را محاسبه کنید . پس محیط فراگیرنده انسان نسبت به جاههای دیگر مختص است.محل یا جای زندگی آدمی. و غالبا در حال تغییر و دگرگونی است .واژه" زیست" به معنای زندگی ، حیات ، و زیستن است.پس اگربخواهیم این دوکلمه«محیط ،زیست » را با هم معنی کنیم . به معنای :مکان اطراف زندگی است لینک مستقیم ادامه 

نکته ای از دکتر حسابی

یکی از دانشجویان دکتر حسابی به ایشان گفت : شما سه ترم است که مرا از این درس می اندازید . من که نمی خواهم موشک هوا کنم. می خواهم در روستایمان معلم شوم. دکتر جواب داد : تو اگر نخواهی موشک هوا کنی و فقط بخواهی معلم شوی قبول، ولی تو نمی توانی به من قول بدهی که یکی از شاگردان تو در روستا، نخواهد موشک هوا کند !!!

بازدید سوم از منطقه پیر اشکفت جاوید ممسنی

باسمه تعالی 

در فاصله 85 کیلومتری شمال غرب نورآباد فارس (ممسنی)مرز میان دواستان فارس و کهکلویه –بویر احمد به فاصله 50 کیلومتری جنوب شرق  شهریاسوج در منطقه  زاگرس جنوبی دره هایی عمیق با چشمه سارهایی چشم نواز در میان انفصال کوهها،منطقه ای واقع شده به نام پیر اشکفت دراین روزها ی ابتدایی بهار چشم انداز این منطقه بسیار خوش آب و هوااز روی بلندی و با فاصله مناظر دیدنی درختان پرپشت بلوط باغهای گردو هلو سیب و .......همراه با مزرعه های پلکانی در کوهپایه های این رشته کوهها، چشم رهگذران شهر نشین را به خود خیره می کند.

روز 21/01/1390بود که گروههای آموزشی سه دوره آموزشی : راهنمایی ، متوسطه و آموزش ابتدایی به اتفاق آقایان کشکولی کارشناس آموزش راهنمایی صادقی کارشناس آموزش متوسطه چنگیز محمودی کارشناس  تکنولوژی گروههای آموزشی بنا به پیشنهاد آموزش راهنمایی از مدارس مجتمع آموزشی زاگرس منطقه پیر اشکفت ممسنی بازدید بعمل آورند .

در این بازدید همکاران هسته های علمی گروههای آموزشی با توجه به تخصص خود از کلاسهای مدارس هرسه مقطع در دوشیفت صبح و عصر به صورتی فشرده با توجه به ضیق وقت و دوری راه بازدید علمی آموزشی بعمل آوردند و دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار داده وجهت ایجاد انگیزه  تعداد 100نفر ازنفرات انتخابی در هر رشته مورد تشویق قرار گرفته و به آنان هدایایی داده شد .مقداری از این هدایا نیز بصورت نقدی به صورت مستقیم پرداخت شد و شور شادی دانش آموزان را به همراه داشت . گروههای آموزشی هرسه مقطع در این روز ظهربعد از اقامه نماز در طبیعت بکر در هوای آزاد مهمان آقای عسکری مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی زاگرس  بودند .منطقه بسیار خوش آب و هوا. که دوسال پیش وقتی از این منطقه بازدید داشتیم جاده ای خاکی داشت ولی این منطقه به برکت توجه دولت جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اکنون دارای جاده ی آسفالته مرکز پرورش ماهی پرورش مرغ و باغهایی از درختان گردو هلو و .... فصل گل دهی رنگ و زیبایی خاصی به این منطقه داده واقعا زنده کننده ی تعریف جهانگردان  از جنات اربعه طبیعت ممسنی چهار فصل بوده و اگر بگویم یکی از خوش آب و هوا ترین جاهای استان فارس و ایران بوده شاید به گزاف نگفته باشم چشم انداز درختان پرپشت بلوط و گردواز فاصله های دور نیمه شمالی رشته کوه البرز در شمال ایران را یاد آور خاطره ها می کند . امروزه وقتی از منطقه سرتنگ پیر اشکفت جاوید عبور می کنی  .آبشار (کهکوه ) همراه با دره های عمیق با چشمه سارهای زیبا و درختان بلوط با گلهای زنجیری زردرنگش چشم هربیننده ای را می نوازد . مرقد امام زاده سید محمد در این منطقه منتظر مشتاقان اهل بیت و نشان از قدمت تاریخی این منطقه و مردمان قد بلند و قوی هیکل با عمری طولانی را نشان می داد یوسف علی پیرمردی بود که در آن حوالی گپ و گفتگویی با ایشان داشتم . 85 سال عمر کرده و هنوز هم سرحال و شاداب و توانایی جسمانی خودرا مدیون آب و وهوای خوش و طبیعت زیبای این منطقه می داند . در پایان لازم است که از همراهان خودم مهدی کشکولی کارشناس مسول آموزش راهنمایی ،آقای محمدزارعی سرگروه پرتلاش ادبیات خداکرم فیروز مند سرگروه برنامه ریز و ریز نقش دینی و قرآن و سرکار خانم کرایی دبیر فرهیخته علوم تجربی که با ایثار خود گروه آموزش راهنمایی را همراهی نمودند و ازطرف تمامی همکاران متوسطه و آموزش ابتدایی و دیگر دوستان که دیگر اسمی از آنها نبرده ام و از زحمات و همکاری تمامی کسانی که در این روز به یاد ماندنی تدارکات تهیه غذا و ..........کشیدند مخصوصا آقای عسکری مدیر مجتمع  وهمراهانش ویژه بعمل آورم.واما چه حیف که ماهی نرسیده به خونه از دنیا رفت .

سرگروه علوم اجتماعی رضا محمودی

بازدید دوم

مدرسه راهنمایی شبانه روزی فردوسی میهمان گروههای آموزشی

روز یکشنبه20/01/1390 گروههای آموزشی به اتفاق مدیر اجرایی گروههای آموزشی آقای سلطانی از مدرسه شبانه روزی پسرانه بازدید علمی آموزشی بعمل اوردند در این بازدید هریک از سرگروههای آموزشی از کلاسهای تخصصی خود به همراه دبیران مربوطه بازید بعمل آوردند و نکات علمی آموزشی لازم را تبادل تجربه کردند .از نکات لازم توجه اینکه کلاسهای این مجموعه به صورت موضوعی اداره می شود . جهت ترغیب دانش آموزان به مطالعه از روشهای مختلف ازجمله دریافت کارتهای تشویقی پیشرفت جهت دانش آموزان ممتاز استفاده می شد.

در مجموع این بازدید با توجه به اینکه دانش آموزان از مناطق محروم و خانواده هایی نیازمند و عشایری روستایی پا به این مدرسه می گذارند کمبودهایی در زمینه های علوم روز از جمله آشنایی با رایانه احساس می شد و این هم بعلت نبودامکان لازم واینکه واقعا دیگر در توان اداره آموزش و پرورش نیست که در این حد بتواند برای دانش آموزان این امکانات را تهیه کند اگر خیّری پیدا می شد وقسمتی از فضای این مدرسه را به یک کافی نت تبدیل می کرد تا در مواقع مطالعه و استراحت دانش آموزان از این فضا برای کسب علم و مطالعه و تحقیق استفاده می کردند واقعا ستودنی بود.

اولین روز کاری مدارس ممسنی در سال جدید

با سمه تعالی

امروز14/01/1391 روز پرکاری برای واحد آموزشی  سازمان آموزش و پرورش در سراسر ایران اسلامی بود و سهم اداره ی آموزش و پرورش ممسنی هم در این راستا قابل وصف و دوست داشتنی بود .

شروع سال تحصیلی جدید معاونت محترم آموزشی آقای آیت الله کوهپیما و مسئول بازرسی آقای  حکمت الله حیاتی از همان ساعات اولیه صبح  با کارشناسان مقاطع مختلف آموزشی مقطع متوسطه  سید عبد الرضا رستمی / کارشناس مسئول آموزش راهنمایی آقای مهدی کشکولی / حدادی کارشناس فنی / قاسم قهرمانی کارشناس آموزش ابتدایی / و همچنین کارشناس تکنولوژی آموزشی آقای چنگیز محمودی / و تعدادی از سرگروههای آموزشی در اتاق معاونت جلسه ای تشکیل و پس از تبریک سال نوبه مناسبت بازگشایی مدارس و تاکید بر پیام مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه  ی ایرانی-  سهم آموزش و پرورش را در این راستا مهم برشمردند و افزودند با توجه به حساسیت این پیام و هجمه های فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی لازم است که کارشناسان آموزشی طوری برنامه ریزی کنند تا در سال جدید شروع خوب و پر انرژی داشته باشیم وبا تلاش و انرژی  برای ارج نهادن به آموزش به چند گروه دونفره تقسیم و از تعداد حدوداً 28 مدرسه درنوبت کاری صبح  باتوجه به پراکندگی منطقه بازدید مستقیم بعمل آمد . در این بازدیدها که گزارشهایی هم تهیه شده که به  همکاران مدیران  و دست اندر کاران آموزشی توصیه  شده  با تلاش و جدیت به کار خود ارج نهاده و در راه پیشرفت و اعتلای کشورمان در بعد آموزشی قدم برداشته و دین خود را به میهن عزیزمان ادا کرده و با قطع و ابستگی استواری و ثابت قدمی خود را  به همگان ثابت کنند . که هرچه دایره ی تحریمهای دشمن تنگ تر شود ملت ما استوار تر درمقابل دشمنان ایستادگی کرده و با تلاش و همیّت عِرق ملی خود را به جهانیان ثابت خواهند کرد . /پ(محمودی)