پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود
پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود

مهارت اداره کلاس بدون درد سر

 بحث تمرین مهارتهای اجتماعی، در مدارس شیوه ای است که چنانچه در مدارس به آن توجه شودجنبه ی تربیتی آن کارساز می باشد به این صورت که هر دبیری که وارد کلاس می شود در طول یک هفته در کنار تدریس تمرین یکی از مهارتهای اجتماعی را در کلاس داشته باشد. برای انجام این کار نیازبه یک ماژیک تابلو و قوانینی که به نظرتان باید در کلاس اجرایی شود در گوشه ای از تابلو یادداشت می کنید و سپس از شاگرادنتان می خواهید که تا انتهای کلاس به این قوانین عمل کنند . و آنهار ا واداربه اجرای قوانین نمایند و به آنها هم بگویید که این کار تمرین یکی از مهارتهای زندگی می باشد تا دانش آموزان با آگاهی خود را ملزم به رعایت قوانین کنند. این شیوه برای دانش آموزان در کلاس بسیار جالب و قابل تا مل هست من خود شخصا به این کار و اجرای آن در کلاس اعتقاد دارم عملی شده و برای کلاسهای شلوغ دانش آموزان کم تحمل کارساز و به بسیاری ازبحثهای اضافی در کلاس خاتمه می دهد.    

به شرطی که خودمان اعتقاد به کارمان داشته باشیم. یا حق /پیروز وسربلند باشید

دیوارهای مدرسه

تاکنون مباحث زیادی برای از بین بردن دیوارهای مدرسه در بین نظریه پردازان آموزشی شکل گرفته است. عده ای دیوارهای مدرسه را محدود کننده دانش آموزان می دانند . معتقدند آموزش های رسمی باید خارج از دیوارهای مدرسه و در هر جایی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. این نظریه پردازان فناوری را کلید از بین بردن دیوارها می دانند. آن ها با تکیه به فناوریهای رایانه ای و سیار و همچنین امکانات مکاتبه ای و رسانه های جمعی دیوارهای مدرسه را زاید و مرزهای آموزش را بی انتها تصور می کنند. گروهی دیگر نگاهی معتدل تر به موضوع می اندازند. آن ها معتقدند که مدرسه باید از شکل حاضر خود خارج شود ولی ماهیت خود را به عنوان یک سازمان رسمی از دست ندهد. دانش آموزان باید در چارچوب کلاس های رسمی ولی با فناوری مدرن بیاموزند. به این صورت نه تنها کلاس بلکه همه جای جامعه مکان یادگیری می شود. در این دیدگاه مدیریت متمرکز آموزشی همچنان وجود دارد و دانش آموزان ملزم هستند در کلاس های درس شرکت کنند. دیدگاه سوم که همان دیدگاه گذشته نگر یا سنتی است بر توسعه آموزش در کلاس های سنتی تأکید می کند. مدرسه ها باید تجهیز شوند و کلاس های درس استانداردهای لازم را داشته باشند. آنچه امروز بیشتر کشورها آن را پذیرفته اند دیدگاه دوم است. هیچ کس نمی تواند در مفید بودن مدرسه شک کند زیرا مدرسه جایگاهی است که انسان ها در آن مهم ترین نیاز خود یعنی زندگی اجتماعی رفع می کنند. ارتباط از طریق فناوری هرگز نمی تواند جای ارتباط رودر رو را بگیرد. تجربه تلفن سال ها پیش این موضوع را به اثبات رساند. انسان ها باید با تمامی حواس خود با هم ارتباط برقرار کنند، شنیدن صدا، دیدن تصویر، دست دادن، و حتی در کنار هم قرار گرفتن برای ما انسان ها لذت بخش است.

ادامه مطلب ...

«12فقره ازبدترین کارهایی که یک معلم می تواند درکلاس انجام دهد.»

1-    پرهیز از لبخندزدن و رفتار مهربانانه با شاگردان:
اگر مجبورید که سال تحصیلی را علیرغم میل باطنی خود در کلاسی یا مدرسه ای با سختی آغاز کنید این مساله نباید به دانش آموزان القا شود.
2-   دوست شدن با شاگردان وقتی که در کلاس هستید:
رفتار دوستانه لازمه ی تدریس موفق در کلاس است اما دوستی با شاگردان یک بده بستان پایاپای را می طلبد که این برای یک معلم صورت خوشی نخواهد داشت و شما را در شرایط سختی قرار خواهد داد.

ادامه مطلب ...

نظارت آموزشی

نظارت آموزشی از جمله ساز و کارهایی است که در ابعاد مختلف به بهبود و اصلاح فرایند یاد دهی یاد گیری  کمک می نماید و زمینه ساز و بستر ساز بهبود دائمی کیفیت آموزشی خواهد بود ماهیت نظارت آموزشی با کلیه عوامل و افرادی که در جریان تولید کیفیت در نظام آموزشی دخالت دارند سرو کار دارد و به باز نگری شرایط فیزیکی و بهبود کیفیت معلمان برنامه محتوا الگوهای تدریس وضعیت دانش آموزان والدین  می پردازد از این رو ایجاد نگرش استفاده بهینه از سازو کارهای آن در نظام آموزشی دستاوردهای بلند مدت داشته و موجب ایجاد تحول تدریجی می گردد.
 

فرم بازدید گروههای اموزشی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

فرم بازدید شاهد

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.