پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود
پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود

مردی که 7 بار به مرگ «نه» گفت

فرانو سیلاک مرد 81 ساله کروات که به عنوان خوش شانس ترین مرد جهان شناخته می شود، عقیده دارد:" پول خوشبختی نمی آورد".

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جنتساید، فرانو سیلاک مردی متفاوت با دیگران است. این کروات 81 ساله به عنوان خوش شانس ترین مرد جهان شناخته می شود زیرا دستکم هفت بار از چنگال مرگ گریخته و نخستین بار که در زندگی اش بلیت بخت آزمایی خرید ، برنده شد.

ماجرای فرانو از زمستان سال 1962 آغاز می شود. او سوار قطار سارایوو به دوبروونیک بود که قطار از خط خارج شده و به رودخانه ای یخ زده سقوط می کند. در این حادثه دستکم 17 نفر کشته می شوند. فرانو به رغم شکستگی بازو و سرمازدگی موفق می شود خود را به ساحل رودخانه رسانده و از مرگ نجات یابد.

یک سال بعد برای نخستین بار در زندگی سوار هواپیما می شود. این بار در هواپیما در جریان پرواز گشوده شده و فرانو به دلیل اختلاف فشار هوا از صندلی اش به بیرون از هواپیما قبل از سقوط آن پرتاب می شود. از خوش اقبالی وی به روی توده ای انبوه از کاه در یک مزرعه سقوط می کند و باردیگر جان سالم بدر می برد.

فرانو در سال 1966 با اتوبوس سفر می کرد. این بار اتوبوس مسافربری از روی پل به داخل رودخانه ای سرنگون می شود. فرانو با چند خراش و کبودی این بار هم به مرگ "نه" می گوید.

در سال 1970 فرانو سوار بر اتومبیلش در اتوبانی حرکت می کرد که ناگهان اتومبیل آتش می گیرد. او فورا ترمز کرده و چند ثانیه قبل از منفجر شدن باک بنزین از داخل وسیله نقلیه فرار می کند.

سه سال بعد، فرانو در حال بنزین زدن در یک ایستگاه سوخت بود که پمپ دچار اختلال شده و جرقه ای منجر آتش گرفتن آن می شود. او که نزدیک بود بدنش آتش بگیرد با از دست دادن موهایش ازاین حادثه جان سالم بدر می برد.

فرانو در سال 1995 در یک خیابان شهر سارایوو پیاده راه می رفت که یک اتوبوس با او تصادف می کند. باز هم او زنده می ماند. سرانجام در سال 1996 در یک جاده باریک کوهستانی اتومبیل فرانو با یک کامیون نیروهای سازمان ملل متحد شاخ به شاخ برخورد می کند. اتومبیل وی به دره ای به عمق 100 متر سقوط کرده و فرانو در آخرین لحظه از اتومبیل بیرون پریده و موفق می شود به شاخه قطور درختی آویزان شود.

امروز فرانو سیلاک 81 ساله می گوید:"هرگز تصور نمی کنم که به دلیل خوش شانس بودن از مرگ گریخته ام بلکه گمان دارم که مرد بد شانسی بوده ام زیرا دچار این اندازه سانحه شده ام.اگر بتوان گفته فرانو را قبول کرد باید گفت که سرانجام پس از این همه بدشانسی ناگهان بخت واقعی به سراغش آمد. فرانو برای نخستین بار در زندگی اش بلیت بخت آزمایی خرید و برنده 740 هزار یورو شد. این واقعه خوش درست قبل از مراسم پنجمین ازدواجش رخ داد.فرانو که با این پول یک ویلا در یک جزیره خصوصی خرید و با همسر پنجمش در آن زندگی می کرد ، خنده کنان می افزاید:" فکر می کنم بدبختی های واقعی من چهار ازدواج قبلی ام بوده است".

وی ناگهان تصمیم گرفت که به گذشته اش رجوع کند شاید متقاعد شده است که تمام این تجربیات که به چشم دیده زندگی واقعی بوده است.

فرانو ویلا و جزیره اش را می فروشد و تمام پول های خود را بین اعضای خانواده و دوستانش تقسیم می کند. او خانه ای کوچک در یک روستای کرواسی خریده و امروز با حقوق بازنشستگی که دریافت می کند همراه با زن پنجم خود خوشبخت است.

فرانو اطمینان می دهد که با "پول نمی توان خوشبختی زندگی را خرید".

بارم بندی پیشرفت تحصیلی دوره راهنمایی

بودجه بندی آزمون تقویت بنیه علمی دوره­ی راهنمایی در سال تحصیلی 92-91

ردیف

نام درس

تعداد صفحات

پایه دوم

پایه سوم

1

قرآن

تا پایان صفحه 48

تا پایان صفحه 56

2

پیام­های آسمان

تا پایان صفحه 90

تا پایان صفحه 62

3

عربی

تا پایان صفحه 89

تا پایان صفحه100

4

ادبیات فارسی

تا پایان صفحه 103

تا پایان صفحه 90

5

اجتماعی

تا پایان صفحه 57

تا پایان صفحه 50

6

تاریخ

تا پایان صفحه 43

تا پایان صفحه 76

7

جغرافیا

تا پایان صفحه 46

تا پایان صفحه 72

8

ریاضی

تا پایان صفحه 132

تا پایان صفحه 104

9

علوم تجربی

تا پایان صفحه 96

تا پایان صفحه 93

10

زبان انگلیسی

تا پایان صفحه 52

تا پایان صفحه 57

11

حرفه و فن

تا پایان صفحه 145

تا پایان صفحه 144

12

آمادگی دفاعی

-------

تا پایان صفحه 52

13

حرفه­و­فن آزمایشی

-------

تا پایان صفحه 100

عنوان قهرمانی برای دانش آموز ممسنی

علی حسینی دانش آموز دوم تجربی  دبیرستان  شاهد ممسنی در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته  که با حضور  هیجده کشور از آسیا واقیانوسیه در هنگ کنگ برگزار شد، موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد .

در مراسم استقبال از این دانش آموز قهرمان  که با حضور فرماندار  ممسنی ،  مدیر آموزش وپرورش  ، و جمعی از مسئولین شهری  و فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شد از این قهرمان ملی تجلیل بعمل آمد .ادامه مطالب را نیز مطالعه کنید

ادامه مطلب ...