پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود
پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود

تاریخچۀ جشنوارۀ بین المللی فیلم های آموزشی رشد

تاریخچۀ جشنوارۀ بین المللی فیلم های آموزشی رشدجشنوارۀ بین المللی فیلمهای آموزشی رشد قدیمی ترین جشنوارۀ فیلم در ایران و جشنواره ای تخصصی است ،که با مدیریت وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و اهتمام دفتر تأمین رسانه های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هر سال با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های برتر آموزشی و تربیتی، برگزار می گردد.
جشنوارۀ بین المللی فیلمهای آموزشی رشد نخستین بار در سال 1342 هجری شمسی (1963 میلادی) توسط ادارۀ فعالیت های سمعی و بصری وزارت آموزش و پرورش، در تهران برگزار گردید. نام رسمی این جشنواره در ابتدا «فستیوال بین المللی فیلمهای آموزنده» بود، اما پس از پنج دوره برگزاری، واژۀ «جشنواره» برای نخستین بار در زبان فارسی برای نامیدن این رویداد به کار گرفته شد و بدین ترتیب نام جشنواره در دورۀ ششم، در سال 1348 هجری شمسی (1969 میلادی)، به «جشنوارۀ بین المللی فیلم های آموزشی» تغییر نام یافت.
پانزدهمین دورۀ برگزاری جشنواره و نخستین دورۀ برگزاری آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پس از چند سال وقفه، تحت نام «جشنوارۀ بین المللی فیلم های آموزشی و تربیتی»، با شرکت بیست و یک کشور، در سال 1364 هجری شمسی (1985 میلادی) همزمان با هفتۀ معلم، از 12 تا 19 اردیبهشت ماه، در تهران و در محل موزۀ هنرهای معاصر برگزار گردید. از دورۀ بیستم نام جشنواره به نام کنونی آن یعنی «جشنوارۀ بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد» تغییر کرد .

از دورۀ بیست و سوم در سال 1372 هجری شمسی (1993 میلادی)، جشنوارۀ بین المللی فیلمهای آموزشی رشد علاوه بر تهران، همزمان در مرکز استان هرمزگان، شهر بندر عباس نیز برگزار گردید. از آن پس، تا دورۀ سی و یکم، جشنوارۀ بین المللی فیلمهای آموزشی رشد هر سال به صورت همزمان در تهران و استان های دیگر کشور برگزار گردید.
از دورۀ سی و یکم در سال 1380 هجری شمسی (2001 میلادی) تا کنون، جشنواره های استانی فیلم رشد به صورت ادواری و غیر همزمان در استانهای مختلف کشور برگزار گردیده است.از دورۀ سی و سوم تا دورۀ سی و پنجم، در فاصلۀ سال های 1383-1382 تا 1385- 1384 (2006 – 2004 میلادی)، استان های کرمان، یزد و خراسان رضوی، به ترتیب میزبان اصلی جشنوارۀ بین المللی فیلمهای آموزشی رشد بودند ، اما از دورۀ سی و ششم، در فاصلۀ بهمن 1385 تا اردیبهشت 1386 (فوریه تا می 2007)، تا کنون جشنوارۀ بین المللی فیلمهای آموزشی رشد به قرار سابق، هر ساله در تهران و به صورت ادواری در استان های دیگر برگزار شده است.
http://mae.farsedu.ir/portal/show.aspx?Page=16619منبع  

 معاونت آموزش ابتدایی اداه کل آ.| ف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد