پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود
پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

پایگاه اطلاع رسانی گروههای آموزشی MAMASANI

گروههای آموزشی شهرستان ممسنی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای اطلاع رسانی عمومی اقدام به راه اندازی این وبلاگ نمود

دیوارهای مدرسه

تاکنون مباحث زیادی برای از بین بردن دیوارهای مدرسه در بین نظریه پردازان آموزشی شکل گرفته است. عده ای دیوارهای مدرسه را محدود کننده دانش آموزان می دانند . معتقدند آموزش های رسمی باید خارج از دیوارهای مدرسه و در هر جایی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. این نظریه پردازان فناوری را کلید از بین بردن دیوارها می دانند. آن ها با تکیه به فناوریهای رایانه ای و سیار و همچنین امکانات مکاتبه ای و رسانه های جمعی دیوارهای مدرسه را زاید و مرزهای آموزش را بی انتها تصور می کنند. گروهی دیگر نگاهی معتدل تر به موضوع می اندازند. آن ها معتقدند که مدرسه باید از شکل حاضر خود خارج شود ولی ماهیت خود را به عنوان یک سازمان رسمی از دست ندهد. دانش آموزان باید در چارچوب کلاس های رسمی ولی با فناوری مدرن بیاموزند. به این صورت نه تنها کلاس بلکه همه جای جامعه مکان یادگیری می شود. در این دیدگاه مدیریت متمرکز آموزشی همچنان وجود دارد و دانش آموزان ملزم هستند در کلاس های درس شرکت کنند. دیدگاه سوم که همان دیدگاه گذشته نگر یا سنتی است بر توسعه آموزش در کلاس های سنتی تأکید می کند. مدرسه ها باید تجهیز شوند و کلاس های درس استانداردهای لازم را داشته باشند. آنچه امروز بیشتر کشورها آن را پذیرفته اند دیدگاه دوم است. هیچ کس نمی تواند در مفید بودن مدرسه شک کند زیرا مدرسه جایگاهی است که انسان ها در آن مهم ترین نیاز خود یعنی زندگی اجتماعی رفع می کنند. ارتباط از طریق فناوری هرگز نمی تواند جای ارتباط رودر رو را بگیرد. تجربه تلفن سال ها پیش این موضوع را به اثبات رساند. انسان ها باید با تمامی حواس خود با هم ارتباط برقرار کنند، شنیدن صدا، دیدن تصویر، دست دادن، و حتی در کنار هم قرار گرفتن برای ما انسان ها لذت بخش است.

با سیستم درون‌خطی و برون‌خطی گنجینه یاد آشنا شوید
عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است. رفته رفته مرزهای دسترسی به دانش و اطلاعات از بین می‌رود و همه چیز جهانی می‌شود. هر اتفاق، خبر، یا پدیده‌ای در هر کجای عالم هستی به وقوع بپیوندد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت عالی صوتی، تصویری و با کم‌ترین هزینه و زمان در اختیار همگان قرار می‌گیرد. هر پیغامی در عرض چندثانیه به دورترین نقاط جهان ارسال و یا دریافت می‌شود؛ مهم‌ترین گزارش‌های پژوهشی در عرض چندثانیه در دسترس است؛ میلیون‌ها منبع علمی-پژوهشی بدون منت و هزینه اضافی در اختیار شما قرار دارد. قدر این موقعیت را باید دانست. یادگیری الکترونیکی فراهم کردن شرایط یادگیری در هر مکان و هر زمان با بهره‌گیری از انواع ابزارها و رسانه‌های مدرن صوتی و تصویری و چندرسانه ای می‌باشد. اینک دیگر دیوارهای مدرسه چارچوبی برای یادگیری شما نیستند؛ همه جا مکان یادگیری است. هر زمان که اراده نمایید تنها با داشتن یک رایانه می‌توانید به دانش دسترسی پیدا کنید. این درحالی است که چند دهه قبل، پدر و یا مادر شما مجبور بودند برای بهره‌مندی از کلاس درس، ساعت‌ها پیاده روی کنند و در یک نظام سخت‌گیرانه و زیر تنبیه‌های معلم و یا مکتب‌دار بیاموزند. یادگیری الکترونیکی فراهم کردن شرایط یادگیری در هر مکان و هر زمان با بهره‌گیری از انواع ابزارها و رسانه‌های مدرن صوتی و تصویری و چندرسانه ای می‌باشد. یادگیری الکترونیکی دارای مزایا و محاسن بسیاری است که از
جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :
امکان ارتقای سریع و موثر سطح علمی دانش‌آموزان؛
سهولت دسترسی به منابع مختلف آموزشی؛
امکان دسترسی فراگیر به آموزش در هربیست و چهار ساعت و هفت روز هفته؛
کاهش هزینه‌های آموزش، امکان ثبت و ضبط فعالیت‌ها و پی‌گیری مستمر پیشرفت تحصیلی
بهره‌‌گیری از مدل‌ها و روش‌های متنوع آموزش و یادگیری؛
امکان بهره‌مندی از بهترین معلم‌های کشورگنجینه یاد با بهره‌گیری از امکانات و تسهیلات فراوان یادگیری الکترونیکی، سعی دارد یادگیری شما را تسریع کرده و عمق بخشد. در این گنجینه از دو نوع یادگیری الکترونیکی بهره‌گرفته شده است
یادگیری الکترونیکی به صورت برون خطی (Offline) در قالب سی‌دی‌های آموزشی
یادگیری الکترونیکی به صورت درون خطی (Online) از طریق سایت اینترنتی
Posted by مسعود کیانی at 6:27 AM 1 comments  Labels: مقاله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد